In urma concursul din data de 07.02.2023,organizat in vederea ocuparea postului specific comitetului director, s-a prezentat urmatorul candidat:
Nr.Ctr | Nr.Înregistrare | POSTUL PENTRU CARE CANDIDEAZĂ | REZULTATUL |
1 | CV 270 | DIRECTOR FINANCIAR-CONTABIL | Admis |
Pentru concursul din data de 07.02.2023, organizat in vederea ocuparii postului mai sus sa depus 1 dosar, care a fost admis.
Nr.Ctr | Nr.Înregistrare | POSTUL PENTRU CARE CANDIDEAZĂ |
1 | CV270 | DIRECTOR FINANCIAR-CONTABIL |
Spitalul Municipal Tg.Secuiesc, ORGANIZEAZĂ în conformitate cu Ordinul M.S. nr. 284/12.02.2007, cu modificările și completările ulterioare, în data de 07.02.2023 orele 9,00, Concurs pentru ocuparea postului specific comitetului director, si anume:
DIRECTOR FINANCIAR-CONTABIL
La concurs se pot înscrie candidații care îndeplinesc cumulativ criteriile generale și specifice
CRITERII GENERALE:
a) au domiciliul stabil în România;
b) nu au fost condamnaţi definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care i-ar face incompatibili cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
c) au o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
d) nu au vârsta de pensionare, conform prevederilor legale în vigoare
CRITERII SPECIFICE;
1. sunt absolvenţi de învăţământ universitar de lungă durată, cu diplomă de licenţă sau echivalentă în profil economic;
2. au cel puţin 10 ani vechime în specialitatea studiilor;
Înscrierile la concurs se fac la sediul unităţii, Tg.Secuiesc, Str.Fabricii,Nr.2/a, până în data de 31.01.2023, ora 15:00.
În data de 01.02.2023, ora 14:00 se va afişa cu ,,admis” sau ,,respins” rezultatul selecţiei dosarelor de înscriere, pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs. În termen de 24 de ore de la afişarea rezultatului selectării dosarelor de înscriere, candidaţii respinşi au dreptul să depună contestaţie. Rezultatul la eventualele contestaţii se va comunica în termen de 24 de ore de la expirarea termenului pentru depunerea contestaţiilor.
Concursul se va organiza conform calendarului următor:
07.02.2023, ora 09:00 – Susținerea testului-grilă/lucrare scrisă de verificare a cunoștințelor din legislația specifică postlului,
07.02.2023, ora 12:00 – Susținerea proiectului de specialitate pe o temă din domeniul de activitate a postului;
07.02.2023, ora 14:00 -Interviul de selecție;
Concursul se va susține la sediul unităţii: Tg.Secuiesc, Str.Fabricii,Nr.2/a,
Datele de contact ale persoanei care asigură secretariatul comisiei de concurs:
Dóczé Tünde, Telefon: 0267 361469 interior 105
Tematica de concurs/examen este publicată pe site-ul Spitalului Municipal Tg.Secuiesc www.spitaltgsecuiesc.ro şi sunt afişate la sediul spitalului.
Dosarul de concurs va cuprinde :
- CERERE DE ÎNSCRIERE LA CONCURS adresată conducătorului instituţiei
- COPIA ACTULUI DE IDENTITATE sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii.
- COPIA ACTULUI DE STARE CIVILĂ, dacă e cazul.
- COPIILE DOCUMENTELOR CARE SĂ ATESTE NIVELUL STUDIILOR şi ale altor acte care atestă efectuarea calificării solicitate şi COPIILE DOCUMENTELOR CARE ATESTĂ ÎNDEPLINIREA CONDIŢIILOR SPECIFICE ALE POSTULUI, SOLICITATE DE INSTITUŢIE
- CARNETUL DE MUNCĂ, sau, după caz, adeverinţele care atestă vechimea în muncă şi în meserie (până la data de 31.12.2010) în copie.
- EXTRAS din aplicaţia REVISAL, adeverinţele care atestă vechimea în muncă şi în meserie (de la data de 01.01.2011 până în prezent) în copie; contracte individuale de muncă şi acte adiţionale în copie, după caz.
- CAZIERUL JUDICIAR – în original
- ADEVERINŢĂ MEDICALĂ – în original (ştampilată de unitatea emitentă) care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate.
- CURRICULUM VITAE.
- CHITANȚA TAXA DE CONCURS de 150 lei.
Actele prevăzute la punctele 2, 3, 4, 5 şi 6 vor fi prezentate şi în original în vederea verificării conformităţii copiilor cu acestea.
Calendarul de organizare a concursului :
31.01.2023, ora 15:00-Termenul limită de înscriere a candidaților(de luni până vineri ora 8:00-15:00);
01.02.2023, ora 14:00 -Afişarea rezultatului selectării dosarelor de înscriere la sediul Spitalului Municipal Targu Secuiesc, pe site-ul www.spitaltgsecuiesc.ro
02.02.2023, ora 14:00 -Depunerea contestaţiilor, la sediul spitalului privind rezultatul selecţiei;
03.02.2023, ora 14,00 -Afişarea rezultatului contestaţiilor privind respingerea dosarelor la sediul Spitalului Municipal Targu Secuiesc pe site-ul www.spitaltgsecuiesc.ro
07.02.2023, ora 09:00 -Susținerea testului-grilă/lucrare scrisă de verificare a cunoștințelor din legislația specifică postlului,
07.02.2023, ora 12:00 – Susținerea proiectului de specialitate pe o temă din domeniul de activitate a postului;
07.02.2023, ora 14:00 -Interviul de selecție;
07.02.2023, ora 15:00 -Afişarea rezultatelor concursului la sediul Spitalului Municipal Targu Secuiesc pe site-ul www.spitaltgsecuiesc.ro
08.02.2023, ora 15:00 -Depunerea contestațiilor;
09.02.2023, ora 15:00 -Soluționarea contestațiilor și afișarea rezultatelor finale ale concursului la sediul Spitalului Municipal Targu Secuiesc pe site-ul www.spitaltgsecuiesc.
Se pot prezenta la următoarea etapă/probă numai candidaţii declaraţi admişi la etapa/proba precedentă..
Probele de concurs se vor desfăşura la sediul Spitalului Municipal Tg.Secuiesc astfel :
Informații suplimentare , tematica și bibliografia pentru concurs se pot obține de la sediul unitatii : 0267361469 și pe site-ul unitatii, www.spitaltgsecuiesc.ro.
BIBLIOGRAFIA DE CONCURS PENTRU FUNCTIA DE DIRECTOR FINANCIAR-CONTABIL
- Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, titlurile VII si VIII;
- Legea Finantelor Publice nr. 500/2002;
- Legea contabilitatii nr. 82/1991 republicata;
- Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale;
- Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice;
- Ordonanta Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern si controlul financiar-preventiv;
- Ordonanta Guvernului nr. 81/2003, privind reevaluarea si amortizarea activelor fixe aflate in patrimoniul institutiilor publice;
- Ordinul nr. 1068/627/2021 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare în anul 2021 a H.G. nr. 696/2021 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021 – 2022
- Ordinul M.F.P. nr. 1792/17.01.2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata cheltuielilor institutiilor publice, precum si organizarea, evidenta si raportarea angajamentelor bugetare si legale;
- Ordinul M.F.P. nr. 923/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv si a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfasoara activitatea de control financiar preventiv propriu;
- Ordinul M.S. nr. 1043/2010 privind aprobarea Normelor metodologice de elaborare a bugetului de venituri si cheltuieli la institutiile sanitare finantat din venituri proprii;
- Ordin MS nr. 921/27.07.2006 pentru stabilirea atributiilor comitetului director din cadrul spitalului public;
- Ordinul M.F.P. nr. 1917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pentru institutiile publice si instructiunile de aplicare a acestuia;
- Ordinul M.F.P. nr. 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii.
- HG nr. 841/1995 privind procedurile de transmitere fara plata si de valorificare a bunurilor institutiilor publice;
- Scoala Nationala de Sanatate Publica si Management Sanitar – Managementul spitalului, Editura Public H.Press, 2006
Toate actele normative vor fi studiate cu modificarile si completarile in vigoare la data sustinerii probei scrise.
TEMELE PENTRU PROIECT/LUCRARE DE SPECIALITATE DIRECTOR FINANCIAR-CONTABIL
- Fundamentarea bugetului de venituri si cheltuieli in vederea eficientizarii activitatii spitalului;
- Strategia managementului in domeniul achizitiilor;
- Analiza situatiei economico-financiare a spitalului;
- Modalitatea de conducere si organizare a contabilitatii financiare a spitalului;
- Propuneri de imbunatatire a finantarii spitalului din surse publice si private;
- Strategia managementului in activitatea de investitii in echipamente, modernizarea de sectii, extinderi, reparatii capitale;
- Imbunatatirea structurii si organizarii spitalului;
FISA DE POST
DIRECTOR FINANCIAR CONTABIL
1. Denumirea compartimentului:
Comitet Director
2. Denumirea postului:
Economist , director financiar contabil
3. Numele si prenumele salariatului:
……………………………………………………………………………..
4. Drept de semnatura:
Toate documentele elaborate si redactate in spital
Administrare control financiar-preventiv
5. Pregatirea si experienta:
– studii superioare in domniul economic
Sarcini si responsabilitati :
Atribuțiile generale ale directorului financiar-contabil sunt:
1. participă la elaborarea planului de dezvoltare a spitalului pe perioada mandatului, în baza propunerilor consiliului medical;
2. participă la elaborarea, pe baza propunerilor consiliului medical, a planului anual de furnizare de servicii medicale al spitalului;
3. propune managerului, în domeniul său de responsabilitate, în vederea aprobării:
a) numărul de personal, pe categorii și locuri de muncă, în funcție de reglementările în vigoare;
b) organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante, în urma consultării cu sindicatele, conform legii;
4. participă la elaborarea regulamentului de organizare și funcționare, regulamentului intern și organigramei spitalului, în urma consultării cu sindicatele, conform legii;
5. propune spre aprobare managerului și urmărește implementarea de măsuri organizatorice privind îmbunătățirea calității serviciilor medicale și de îngrijire, a condițiilor de cazare, igienă și alimentație, precum și de măsuri de prevenire a infecțiilor nosocomiale, conform normelor aprobate prin ordin al ministrului sănătății publice;
6. participă la elaborarea proiectului bugetului de venituri și cheltuieli al spitalului, pe baza centralizării de către compartimentul economico-financiar a propunerilor fundamentate ale conducătorilor secțiilor și compartimentelor din structura spitalului;
7. urmărește, în domeniul său de responsabilitate, realizarea indicatorilor privind execuția bugetului de venituri și cheltuieli pe secții și compartimente, asigurând sprijin șefilor de secții și compartimente pentru încadrarea în bugetul alocat;
8. analizează, în domeniul său de responsabilitate, propunerea consiliului medical privind utilizarea fondului de dezvoltare, pe care îl supune spre aprobare managerului;
9. asigură, în domeniul său de responsabilitate, monitorizarea și raportarea indicatorilor specifici activității medicale, activității de îngrijire, financiari, economici, precum și a altor date privind activitatea de supraveghere, prevenire și control, pe care le prezintă managerului;
10. analizează, la propunerea consiliului medical, măsurile pentru dezvoltarea și îmbunătățirea activității spitalului, în concordanță cu nevoile de servicii medicale și de îngrijiri ale populației, dezvoltarea tehnologiilor medicale, ghidurilor și protocoalelor de practică medicale;
11. participă la elaborarea planului de acțiune pentru situații speciale și asistența medicală în caz de război, dezastre, atacuri teroriste, conflicte sociale și alte situații de criză, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
12. la propunerea consiliului medical, în domeniul său de responsabilitate, întocmește, fundamentează și prezintă spre aprobare managerului planul anual de achiziții publice, lista investițiilor și a lucrărilor de reparații curente și capitale care urmează să se realizeze într-un exercițiu financiar, în condițiile legii, și răspunde de realizarea acestora;
13. analizează trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, în domeniul său de responsabilitate, modul de îndeplinire a obligațiilor asumate prin contracte și propune managerului măsuri de îmbunătățire a activității spitalului;
14. întocmește, pentru domeniul său de responsabilitate, informări lunare, trimestriale și anuale cu privire la execuția bugetului de venituri și cheltuieli, pe care le analizează cu consiliul medical și le prezintă managerului spitalului;
15. participă la negocierea contractelor de furnizare de servicii medicale cu casele de asigurări de sănătate, în condițiile legii;
16. participă lunar sau ori de câte ori este nevoie la ședințele comitetului director;
17. face propuneri privind structura organizatorică, reorganizarea, restructurarea și schimbarea sediului și a denumirii spitalului;
18. participă la negocierea și stabilirea indicatorilor specifici de performanță ai managementului secției/laboratorului/ serviciului, care vor fi prevăzuți ca anexă la contractul de administrare al secției/laboratorului/serviciului;
19. participă, anual, la programe de perfecționare profesională organizate de coala Națională de Sănătate Publică și Management Sanitar;
20. răspunde în fața managerului spitalului public pentru îndeplinirea atribuțiilor care îi revin;
21. participă la elaborarea raportului anual de activitate al spitalului.
Atribuțiile specifice directorului financiar-contabil sunt:
1. asigură și răspunde de buna organizare și desfășurare a activității financiare a unității, în conformitate cu dispozițiile legale;
2. organizează contabilitatea în cadrul unității, în conformitate cu dispozițiile legale, și asigură efectuarea corectă și la timp a înregistrărilor;
3. asigură întocmirea la timp și în conformitate cu dispozițiile legale a balanțelor de verificare și a bilanțurilor anuale și trimestriale;
4. propune defalcarea pe trimestre a indicatorilor financiari aprobați în bugetul de venituri și cheltuieli;
5. asigură executarea bugetului de venituri și cheltuieli al spitalului, urmărind realizarea indicatorilor financiari aprobați și respectarea disciplinei contractuale și financiare;
6. participă la negocierea contractului de furnizare de servicii medicale cu casele de asigurări de sănătate;
7. angajează unitatea prin semnătură alături de manager în toate operațiunile patrimoniale, având obligația, în condițiile legii, de a refuza pe acelea care contravin dispozițiilor legale;
8. analizează, din punct de vedere financiar, planul de acțiune pentru situații speciale prevăzute de lege, precum și pentru situații de criză;
9. participă la organizarea sistemului informațional al unității, urmărind folosirea cât mai eficientă a datelor contabilității;
10. evaluează, prin bilanțul contabil, eficiența indicatorilor specifici;
11. asigură îndeplinirea, în conformitate cu dispozițiile legale, a obligațiilor unității către bugetul statului, trezorerie și terți;
12. asigură plata integrală și la timp a drepturilor bănești cuvenite personalului încadrat în spital;
13. asigură întocmirea, circuitul și păstrarea documentelor justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate;
14. organizează evidența tuturor creanțelor și obligațiilor cu caracter patrimonial care revin spitalului din contracte, protocoale și alte acte asemănătoare și urmărește realizarea la timp a acestora;
15. ia măsuri pentru prevenirea pagubelor și urmărește recuperarea lor;
16. asigură aplicarea dispozițiilor legale privitoare la gestionarea valorilor materiale și ia măsuri pentru ținerea la zi și corectă a evidențelor gestionării;
17. răspunde de îndeplinirea atribuțiilor ce revin serviciului financiar-contabilitate cu privire la exercitarea controlului financiar preventiv și al asigurării integrității patrimoniului;
18. îndeplinește formele de scădere din evidență a bunurilor de orice fel, în cazurile și condițiile prevăzute de dispozițiile legale;
19. împreună cu directorul/serviciul administrativ întocmește și prezintă studii privind optimizarea măsurilor de bună gospodărire a resurselor materiale și bănești, de prevenire a formării de stocuri peste necesar, în scopul administrării cu eficiență maximă a patrimoniului unității și a sumelor încasate în baza contractului de furnizare servicii medicale;
20. organizează și ia măsuri de realizare a perfecționării pregătirii profesionale a cadrelor financiar-contabile din subordine;
21. organizează la termenele stabilite și cu respectarea dispozițiilor legale inventarierea mijloacelor materiale în unitate.
Are obligatia sa isi insuseasca si sa respecte normele PSI prevazute in Legea 307/2006
Respecta confidentialitatea tuturor datelor si informatiilor cu care luceraza